Analiza gubitaka radnog vremena

 

Analiza gubitaka radnog vremena ima za cilj identifikaciju i smanjenje faktora koji utiču na neefikasnost i smanjenje produktivnosti u radnim procesima. Ovaj proces obuhvata detaljnu analizu različitih aspekata rada kako bi se otkrili uzroci gubitaka vremena i doneli odgovarajući koraci za poboljšanje. Evo koraka koje možete preduzeti prilikom analize gubitaka radnog vremena:

  1. Identifikacija ciljeva analize:
    • Definišite ciljeve analize gubitaka radnog vremena. Ovo može uključivati smanjenje zastoja u proizvodnji, optimizaciju radnih procesa ili poboljšanje efikasnosti zadatka.
  2. Analiza dnevnih i nedeljnih aktivnosti:
    • Prikupljajte podatke o radnim aktivnostima tokom dana i nedelje (Slika radnog dana/Metoda trenutnog zapažanja).
    • Identifikujte šablone ponašanja i različite vrste aktivnosti kako biste bolje razumeli kako zaposleni provode svoje radno vreme.
  3. Praćenje vremena:
    • Koristite metode upravljanja vremenom.
    • U proizvodnji koristite za normiranje REFA ili MTM kako biste dobili precizne podatke o tome koliko vremena zaposleni troše na svaku aktivnost.
    • Identifikujte neplanirane prekide i ometanja koja utiču na produktivnost.
  4. Intervjui sa zaposlenima:
    • Razgovarajte s zaposlenima kako biste saznali njihove perspektive o gubicima radnog vremena.
    • Prikupite informacije o preprekama s kojima se suočavaju, problemima u radnim procesima i predlozima za poboljšanje.
  5. Analiza proizvodnih podataka:
    • Ako je reč o proizvodnji, analizirajte podatke o proizvodnji kako biste identifikovali gubitke u efikasnosti, održavanju i kvalitetu proizvoda.
  6. SWOT analiza:
    • Sprovođenje SWOT analize (snage, slabosti, prilike, pretnje) u vezi s procesima rada kako biste identifikovali unutrašnje i spoljašnje faktore koji utiču na gubitke radnog vremena.
  7. Kategorizacija gubitaka:
    • Kategorizujte gubitke radnog vremena prema vrstama (opravdani i neopravdani), kao što su zastoji u proizvodnji, ometanja, loša organizacija rada, problemi sa opremom itd.
  8. Analiza osetljivosti:
    • Identifikujte faktore koji su najosetljiviji na gubitke radnog vremena i prioritetizujte ih prema njihovom uticaju na ukupnu produktivnost.
  9. Planiranje i implementacija mera poboljšanja:
    • Razvijte plan akcija za smanjenje gubitaka radnog vremena.
    • Implementirajte mere poboljšanja, uključujući promene u procesima rada, dodatnu obuku, poboljšanje opreme itd.
  10. Kontinuirano praćenje i poboljšanja:
    • Postavite sisteme za kontinuirano praćenje radnih aktivnosti i gubitaka radnog vremena.
    • Sprovodite redovne revizije i prilagođavajte strategije na osnovu novih podataka i iskustava.
  11. Obuka zaposlenih:
    • Pružite obuku zaposlenima o efikasnom upravljanju vremenom i prioritizaciji zadataka.
    • Edukujte ih o važnosti prepoznavanja i smanjenja gubitaka radnog vremena.

Analiza gubitaka radnog vremena treba biti deo kontinuiranog procesa poboljšanja kako bi se održala efikasnost i produktivnost u kompaniji. Važno je uključiti sve zaposlene, sprovesti promene i pratiti dugoročne efekte implementiranih mera.







Total Pageviews

Popular Posts