ORGANIZACIONE PROMENE
Najčešći uzroci organizacionih promena koji nastaju u preduzeću su u vezi sa:
o Uvođenjem novog proizvoda;
o Uvođenjem nove tehnologije;
o Povećanjem proizvodnje;
o Otvaranjem novih tržišta;
o Proširivanjem poslovanja na druga područja;
o Većim zapošljavanjem kadrova;
o Većim obimom menadžmenta;
o Dislokacijom proizvodnog pogona;
o Smanjenjem obima poslovanja;
o Promenama u vlasničkoj strukturi;
o Gubitkom određenih tržišta, itd.
Ključni korak u organizacionim promenama jeste postavljanje jasne organizacione strukture što znači definisanje jasnih nadležnosti i ovlašćenja i organizacionih jednica i pozicija u kompaniji. Svi ostali koraci predstavljaju pripremu za postavljanje strukture i podršku definisanoj strukturi.
Procedura za projektovanje nove organizacione strukture:
§ Određivanje misije preduzeća.
§ Određivanje ciljeva preduzeća.
§ Proučavanje prethodnih znanja i iskustava.
§ Definisanje mogućih organizacionih rešenja.
§ Izbor odgovarajućeg organizacionog modela.
§ Podela ukupnog zadatka preduzeća na niz parcijalnih zadataka.
§ Definisanje organizacionih jedinica.
§ Definisanje veze između organizacionih jedinica.
§ Određivanje menadžerske strukture.
§ Projektovanje kompletne organizacije preduzeća.
§ Uvođenje nove organizacije.
Uvođenjem promena traži se menjanje načina razmišljanja i delovanja ljudi, a to utiče i na druge ključne elemente – organizacionu kulturu, strukturu, organizaciju menadžmenta, merenje performansi, itd.