Administrativne ergonomske kontrole
Administrativne kontrole su promene postupaka u cilju smanjenja
ili sprečavanja izlaganju ergonomskim faktorima rizika. Iako su poželjne
inženjerske kontrole, potrebne su i administrativne kontrole, posebno kada
inženjerske kontrole ne mogu u potpunosti da eliminišu opasnost ili ako
inženjerske kontrole nisu tehnički izvodljive. Budući da administrativna
kontrola ne eliminiše opasnosti, rukovodioci moraju kontinuirano osiguravati da
se poštuju sigurne procedure i politike kako bi bili sigurni da je izloženost
opasnostima svedena na minimum.
Uobičajeni primeri strategija administrativne kontrole:
• Ergonomske procedure treba da održavaju radnike u
neutralnim položajima i smanjuju učestalost, trajanje i ozbiljnost izloženosti
faktorima rizika. Podizanje, nošenje, guranje ili povlačenje predmeta može dovesti
do bolova leđa, ruku i ramena. Ne treba prekoračiti ograničenja snage i
dizanja; ekstremni mišićni napori mogu prouzrokovati ozlede. Uvek treba
koristiti efikasne tehnike podizanja.
• Proširenje ili menjanje sadržaja posla radi kompenzacije određenih
faktora rizika (npr. ponavljajući pokreti, statički i ne-ergonomski položaji).
• Prilagođavanje radnog tempa za ublažavanje ponavljajućih
rizika kretanja zaposlenog i veću kontrolu nad radnim procesom.
• Obuka za prepoznavanje ergonomskih faktora rizika i saveti
koji mogu olakšati zahteve ili opterećenja zadataka.
• Smanjivanje dužine smene ili smanjenja prekovremenog
rada.
• Rotiranje radnika kroz nekoliko poslova sa različitim
fizičkim zahtevima da se smanji fizički stres.
• Određivanje više pauze radi odmora i oporavka.
Administrativne kontrole pomažu samo kao privremene mere
jer ne uklanjaju opasnosti. Implementacija kontrola sastoji se od:
- ispitivanja odabranih rešenja,
- izmene ili promene koje su možda potrebne
- periodična evaluacija efikasnosti kontrole kako bi se osiguralo da kontrole smanjuju ili eliminišu ergonomske faktore rizika i da novi rizici nisu uvedeni.
Procena efikasnosti kontrole korišćenjem sledećih
pokazatelja:
- Smanjenje stope profesionalinih oboljenja.
- Povećanje produktivnosti i kvaliteta.
- Smanjenje bolovanja.