Organizaciona kultura
Organizaciona kultura definiše
"pravila igre", koja pojedinac treba prihvatiti ako se nastoji
delotvorno integrisati u preduzeće. Njena je vrednost što smanjuje
dvosmislenost – usredsređuje sve zaposlene na način kako nešto treba obaviti i na
prioritete. Ona služi kao mehanizam koji drži ljude na okupu osiguravanjem
odgovarajućih standarda za ono što treba reći ili učiniti, i pokazivanjem smera
koji vodi i oblikuje stavove i ponašanje zaposlenih prema ciljevima preduzeća.
Pored karakteristika radnika,
menadžmenta i okoline preduzeća, njene sociokulturne dimenzije, organizacionu kulturu određuje
priroda zadataka i vrsta aktivnosti:
- aktivnostima vezanim za
osiguranje stabilnog stanja, odnosno rutinskim aktivnostima, na kojima je angažovan
veći deo zaposlenih, primerena je kultura uloga,
- aktivnostima vezanim za
inovacije, odnosno promenama i kreiranju novog, odgovara kultura zadatka ili
timska kultura,
- aktivnostima vezanim za krizne
situacije, odnosno rešavanju neočekivanih problema i poremećaja, odgovara
kultura moći ili preduzetnička kultura i
- aktivnostima usmeravanja i
upravljanja, odnosno aktivnostima vezanim uz menadžment, primerena je kultura
moći ili preduzetnička kultura.
Više o edukaciji na tel. 0606750060 ili agencijaseergo@gmail.com