Komunikacija
Iako mnogi ljudi pretpostavljaju da je uspešna komunikacija pravilo, a da su poremećaji u komunikaciji izuzetak, nažalost, dešava se potpuno suprotno:
Nesporazumi u komunikaciji su pravilo, a dobra komunikacija
je izuzetak!
Preko 50% poruka u kompaniji nikada ne stignu do onih kojima
su upućene ili stignu u izmenjenom obliku.
Specifične komunikacijske prepreke su:
Nedostatak planiranja
- Dobra komunikacija se retko događa slučajno.
- Ljudi često počinju govoriti ili pisati bez prethodnog promišljanja, planiranja i definisanja svrhe poruke.
- Međutim, u poslovnoj komunikaciji planiranje je veoma važan preduslov za uspešnu komunikaciju i ostvarivanje ciljeva organizacije.
Semantička distorzija
- Iskrivljavanje značenja poruke - koja može biti namerna ili slučajna.
Nerazjašnjene pretpostavke
- Vrlo važna činjenica koja se često ispušta iz vida je nepostojanje prenosa pretpostavki koje leže u osnovi poruke.
- Nerazjašnjene pretpostavke, koje se javljaju kod oba učesnika u komunikaciji mogu izazvati konfuziju, koja može rezultirati nesporazumom, pa i nemogućnošću da se ostvari cilj komunikacije.
Loše formulisane poruke
- Bez obzira na to koliko je jedna ideja jasna pošiljaocu, poruka može biti opterećena loše odabranim rečima, propustima, nedostatkom koherentnosti, lošom organizacijom, nespretnom strukturom rečenice, frazama, nepotrebnom upotrebom žargona i nerazjašnjenim implikacijama.
- Na taj način poruka postaje nejasna za primaoca. Ovaj nedostatak jasnoće i preciznosti se može otkloniti poklanjanjem veće pažnje procesu kodiranja poruke.
Veštine komunikacije
TEME:
Komunikacija. Pismena komunikacija. Usmena komunikacija i aktivno slušanje. Vizualna komunikacija. Uticaj vizualne komunikacije na ponašanje sagovornika. Zone komfora. Spoljašnji izgled. Vrste ponašanja i komunikacije. Konflikti. Asertivna komunikacija. Saveti.
Vreme: 6 časova
Kotizacija: 12000,00 din po učesniku sa sertifikatom
Za sve prijavljenje do 1.2.2021. cena 7000,00 dinara po učesniku.